Bubblor och glamour

Bubblor och glamour

       Jag stod för bubblandet Lillebror Nathan för glamouren och Natta var som vanligt kvällens linslus



1 januari idag, bara det klingar smått märkligt i mina öron. Natten till det nya året fullföljdes enligt planerna det vill säga helt odramatiskt trots lite improvisation och en oväntad gäst på listan. Jag och masken hade sedan åtskilliga veckor tillbaks planerat en lugn och smidig övergång från år 2006 till år 2007. Det var mingel, middag och mys på schemat. Som tidigare bestämt la jag beslag på Maskens telefon strax innan kl 21 för att undvika känslomässiga och oberäkneliga telefonsamtal till en viss Mr X. Ni vet hur det kan va. När alkoholen går in går förnuftet ut. Och några sådana samtal fick inte under några omständigheter äga rum.

Kvällens största nederlag var förlusten i årets sista alfapet. Det var glömt så fort gästerna trillat innanför dörren.

Efter fyrverkerier så var det som vanligt nykteristens jobb att agera svarttaxi utan en krona för besväret. Men bror va glad som slapp gå 15 km. Sedan somnade de tre små grisarna i samma säng. utan täcke låg jag mitt emellan flickorna. Helt odramatiskt. Kan ni förstå.

Conclusion: Nyår på en Ö är ett säkert kort.

Länk till fler nyårsbilder:
http://wisefool.bilddagboken.se/index.php?
main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTIzNDM4Mj
Y0JnQ9MTE2NzUxOTYwMSZjdXJyaW1nPTU
=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0