Äääntligen går månen upp


Med risk för att bli tjatig. Jag vet att jag varje gång jag varit på jobbet måste skriva några rader. Ni kan skjuta era intressepilar och hissa era flaggor men jag bara måste få ge utlopp för den positiva energi som finns där.

Elin och Veronika ska skicka ett bidrag till lilla melodifestivalen. Som självutnämnd poet måste jag bara få slå ett slag för denna enormt charmiga och känsloladdade text.

Låten framförst helt i otakt, med exalterade blickar och två olika melodier.

"Nu är det bara du och jag kvar här runt hörnet
och väntar tills månen går upp,
äääääntligen går månen upp"

Text och musik: Elin och Veronika 7 år


Ellinor 7 år som kastat sin frukost, (halväten dubbelmacka) som hängde och dinglade i en av buskarna vid entrén står för dagens upplysning.

-Vet du Linn, vet du. Min gammelfarmor. Hon dödde på din födelsedagsdag.

Det finns inget svårare än att hålla sig för skratt. Komiken och tragedin är ett faktum.
Fy för att dö på din egen födelsedag.

Kommentarer
Postat av: Cascalita

Härligt att dö på sin 100:e födelsedag :)

2007-01-15 @ 22:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0