11 timmars sömn är standard


Jag tror att jag har dragit på mig ett onödigt stort behov av sömn. Jag vet att 8 timmar per natt rekommenderas men även att jag själv under långa perioder mått bra med knappa 6 timmar. Det senaste senariot har upprepade gånger ägt rum.


Klockan är 23:14

-Jag ställer klockan på 05:45. Då hinner jag ta på mig byxor skor och jacka innan jag går till bussen.

-Ser på ett avsnitt seinfeld för att det är jordens bästa mest harmoniska och underhållande sömnpiller.

-Ser på ett till avsnitt seinfeld för att det är ett så bra avsnitt som kommer.

-Klockan är 00:05

-Tänker för mig själv att nu är det bara 5 timmar och 40 min tills jag måste upp.

-HERREGUD! INTE ENS 6 TIMMAR!

-Ligger vaken 3 timmar och funderar på hur jag ska orka morgondagen när jag inte fått min skönhetssömn.


Detta händer bara för att mina 11 timmars sömn på senare tid blivit standard. Det är något kungligt över att vakna klockan halv tio och tänkta att jag kan sova i 2 och en halv timma till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0