Alfons åberg och en matlåda

Utan att vara riktigt säker på att få jobba hela dagen åkte jag till skolan och satte mig i personalrummet. I värsta fall kunde jag ju plugga hela förmiddagen för från klockan ett var jag garanterad jobb på fritids. Fem minuter senare blev jag slussad till Eken. Åh. Vilken nostalgi.

Vi hade morgonsamling, läste saga (tre alfons åberg böcker hann jag med), gjorde vinterteckningar och lyssnade på Antonio Vivaldi.

Barnen på Eken samlar homonymer. För er som inte vet vad en homonym är så är det ett ord som betyder två olika saker. Till exempel order lever. Under helgen så har barnen samlat nya homonymer och Josefin räcker upp handen.

-Ja Josefin, vad har du hittat för homonym, säger fröken
-O, säger Josefine
-Hm. Okej. Kan du förklara varför O är en homonym
-Ja för att O det är en bokstav och min farmor brukar säga Ooooooo när vi skrämmer henne.

Sweet!

Fick lite små ångest alldeles nyss över att jag inte ansträngs mig till att laga middag för då blir det ingen matlåda heller. Enda sättet att dämpa ångesten och ge ekonomin lite konstgjord andning var att slänga ihop nått. Så nu sitter jag här och nästan längtar efter lunchen. Jordens grymaste pastasallad står i min kyl och väntar.


Kommentarer
Postat av: Cookie

Nu får du uppdatera tycker jag!

2007-02-16 @ 15:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0