Nu har det gått för långt


Jag fick ett desperat behov av socker och drog mor min i håret för att få henne att klämma ut var hon gömt Aladinasken.  Men till min stora förskräckelse får jag veta

-Jag har inte köpt någon Aladinask i år.
-Va säger du!!?
-Jag har inte köpt nån
-Är du seriös eller?
-Jag stod där och tänkte  att ni gillar ju inte Aladinasken så varför ska jag köpa det
-Men men men.. Den ska finnas här.

Så jag flyger på telefonen, slår numret till min bror som förstår allvaret i situationen och lovar lösa problemet tills imorgon.

Pjuuu! Det var nära ögat. En jul utan aladinask är som en jul utan julgran, en tomte utan skägg eller paket utan snören.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0