Destruktivt adventsfika

Flera sorters kakor på ett tomtefat, glögg och mandlar, första ljuset är tänt och julmusiken spelas i bakgrunden.

-VILKET HYCKLERI! ryter mormor till
-Vilket då, undrar mor
-Jesus kristus, hallelujah och alla änglar sjunger dom, men vad gör människorna. Dom bara dödar och mördar och slår ihjäl varann i alla fall, gormar mormor.

Så kan man också se på det. Om man ser världen genom ett kikhål. Det vill säga svt:s nyhetssändningar, då måste jag hålla med om att världen inte ser särskilt ljus ut.

Samtalet fortsätter... några minuter senare

-Pluggar du fortfarande, frågar farmor
-Ja, snart är jag klart, då tänkte jag plugga till lärare, då blir det fyra år till, säger jag.
-NEJ LINN, bli inte lärare! Dom blir ihjälstuckna och dödade, säger mormor.
-Jag har jobbat som lärare och här sitter jag, säger farmor.
-Det var annat förr. Jag undrar varför dom gör sånt där. Jag tror det är knak och grejjer, säger mormor.
-Jag tror det är brist på uppmärksamhet ifrån hemmet, säger farmor.
-Jag tror det är dom som blivit mobbade som kommer tillbaks för att hämnas, säger pappa.
-Jag blev också mobbad. Inte sticker jag någon med kniv för det, avslutar mormor.

Nej för mormor klubbar ner folk med kavlen. Men den har hon gett till mig nu.

Kommentarer
Postat av: Tomas E

Ja, vad ska man säga. Jag tror inte dina föräldrars mödrar är i minoritet i dessa frågor i deras generation. Men tänk hur det sett ut om du bytt ut SVT på FOX News. Burr. Personligen hoppas jag att jag dör innan jag slutar ta in nya intryck eller ändrar uppfattngar.

2007-12-03 @ 03:09:25
URL: http://eketorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0