Uppföljning

Gårdagens inlägg handlade om hur vi på fritids fördriver tiden på bästa sätt. Frisersalongen har nu uppgraderats till ett spa och nu ingår bland annat nagelvård och ansiktsbehandling vilket jag blev drabbad av idag.

Salongen bedrivs i hallen och jag blir ombedd att lägga mig på ett stycke galonkläder som föreställer behandlingsbordet. Platsen är som ni ser på bilden lagom stor för att en liten människa ska få plats. Själv fick jag knöla in fötterna och benen så att de spretade ut på andra sidan hallen. Efter gårdagens frisering var jag på min vakt. Slöt ögonen och inväntade min ansiktsbehandling. 

-Du ska få en kräm på ansiktet säger Ebba och håller upp en svamp som ser ut som något som legat vid svarta tavlan
-Det är nog inte så bra om du tar en smutsig svamp i mitt ansikte
-Den är inte smutsig, den kommer faktiskt från grekland
Ah en äkta tvättsvamp från medelhavet tänker jag och avböjer tacksamt. Vi kommer överens om att Ebba använder händerna istället. Så jag sluter ögonen och plötsligt känner jag en kletig kall hand mot kinden.

-Det luktar karlslok här, säger jag och känner mig en aning paranoid
-Är det skönt
-Alltså det luktar karl om det här, säger jag och öppnar ögonen
Lutad över mig står Ebba med en liten flaska
-Vet du att den här är faktiskt köpt på Silja line
-Gött.
Min make-up är förstörd och jag är insmord med en kräm som luktar rakvatten. Sen får jag lite balsamspray i håret som plåster på såren.


image248



















Under skynket satt Emma med tre flätor i 10 minuter och väntade på att hennes permanent ska blir klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0