Ett leende på läpparna

Nu sitter jag på jobbet och streamar ner höstens första radio session med Annika Lantz. Hon berättar om när hon gick till doktorn för att hon fått eksem och det visar sig vara på grund av löss. Då fick hon en mirakelkur med kortison.

Kortison lösning det är ju som en grogg för lössen. Det blev partaj. Du anar inte. Och dom växte till sig. Så när jag tog luskammen och drog första draget kom det ut en lus som var lika stor som Paris Hiltons hund. Jag hade kunnat ha den på armen gått över Stureplan och klätt den i sydväst?

Ett litet leende på läpparna. Jag ser det framför mig. Precis som när Isa plockar fram sin illersvan och börjar kamma den medhårs. Sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0