Stackars mor


Mor har kommit in i en period av trisslottshysteri. Hon skriker efter klöver och hoppas på att vinna storkovan. Så vi skrapade en lott efter middagen. När det visade sig att lotten var en nit utbrister mor eländigt:

- Vi är lika fattiga som innan vi satte oss vid bordet.
För att ge henne lite perspektiv kontrar jag
-Men mamma vi sitter i en villa på 180 kvadrat med en stor veranda och ser solen gå ner i havet och vi har just avnjutit en utsökt middag.
- Ja du ser. Nu har vi inte ens någon mat kvar, säger mor.
- Nej och champagnen håller på att ta slut, säger pappa.

Jag vet inte vad ni tycker. Men jag höll på att kiss ner mig av skratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0