Salutations and joyful chicken

Salutations and joyful chicken eller lycklig kyckling som jag brukar säga i dessa gula fjäderfätider. Helgens påskfirande blev ett i raden av lyckade sammankomster för familjen Muhr. Helgen kan sammanfattas i ett ord: SPEL

 

Den årliga äggletarjakten gick av stapeln i ny terräng. Alla under medelålder deltog i sökandet efter de färggranna och godisfyllda äggen. Över berg och flod, under stock och sten, bakom gräs och gran. Uppdraget genomfördes med ett resultat över förväntan och samtliga i truppen fick smaka segerns sötma.


?ggjakt
 

Påskafton avslutades med sällskapsspel. Syskon, föräldrar, folk från när och fjärran blev vänner och fiender i en prestigefylld match i spelet ?Med andra ord?

Bror och jag vann två gånger.

 

Påskdagen började med auktion. Jag försökte ropa in en lampa. Viftade lite med handen och signalerade att jag var villig att ge 150 kr. En ful tant bjöd över mig. Då slängde pappa upp plånboken så att lampan blev min. Det är kanske den gulligaste lilla lysande bollen jag sett.

 

På kvällen drog vi sladdar och byggde upp ett LAN i lillebrors bunker/rum. Där satt vi hela kvällen och spelade Counter Strike mot andra små barn. När Calle (som spelar det här spelet en aning för mycket) säger:

-När jag har dödat hundra då sticker jag. Pallar inte spela mer.

Då har storasyster Linn dött snart hundra gånger och dödat 10 st motståndare. Haha.

Men skoj var det!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du verkar typ ha världens gulligaste familj. Det låter ungefär som en beskrivning av min familjs sammankomster.

2007-04-17 @ 09:55:26
URL: http://lifelikeiknowit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0