En arbetsskada

Som tidigare nämnt praktiserar jag på SalongK.se vilket är ett nätmagasin för kvinnor. Åsa Mattsson min handledare och chefredaktör sprider mellan raderna feministisk propaganda. Jag försöker att hålla färgen här i hörnet men får stå ut med diskussioner ibland. Mest skoj med lite nya perspektiv. Personligen så identifierar jag mig inte med kvinnor på det sättet att jag känner att jag tillhör en underrepresenterad  och utsatt grupp i samhället men jag fick mig i  alla fall ett gott skratt igår.

Jag var på allhuset vid universitetet och drack lite öl/cola med några klasskamrater. När blåsan blev full gick jag till damrummet för att tömma den. Jag satt på toaletten och fick syn på ett helt underbart citat  på insidan av dörren. Ett meddelande från någon upprorisk feminist. Kanske har Åsa varit där.

?Om poängen med tjejtoaletter är att det ska finnas ett rum/utrymme i praktiken där tjejer får vistas, en separatistisk platform att vila på för att orka tackla vardagen i dagens patriarkat/manligt kodade genussystem(även om det medför polarisering av det kvinnliga/genuset) Men varför finns då killtoaletter? De har ju för tusan resten av samhället som vilrum med alla möjliga separatistiska instanser och homosociala miljöer.?

Charmigt eller hur. Tänk om hon skrivit det på insidan av toalettlocket på killarnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0