An orange touch à la ÖB

Efter att noga ha räknat på månadens budget och sett planerat utgifter och inkomster under våren så följde jag trots en mycket negativ slutsumma med mor och far till ikea. Jag har fått en orange fetisch. Inte för att jag tycker att färgen är speciellt snygg. Utan för att det i alla fall är en färg som skulle kunna liva upp min enkla lya. Vi köpte korv och drack en läsk sen bar det vidare till ÖB. Lite tattigt tänkte jag. Men vad gör man inte när budgeten är på minus.
Vi kör upp på parkeringen och ser en fabriksbyggnad med en solblekt skylt. Världens fyndigaste varuhus, står det. Mor läser skylten och säger:

-Oj då! Undrar vad korven kostar här, 2 kr eller?

Jag viker mig dubbel av skratt och inser att det inte finns någon återvändo. Tattigt värre. Sen shoppar jag järnet.


50-tal

Kommentarer
Postat av: AK

Jättefint blev det!! Mera färg i rummet och så somrigt å fint så!
Puss

2007-04-11 @ 13:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0