Om vattenpölar, parasoll och piggelin


Apelsinsaft. Det är något magiskt med det. För om man blundar och dricker riktigt hastigt så där som ett ivrigt barn då är det precis som att vara sju år igen. Ena foten i solen och den andra under ett parasoll. Jag samlar många vuxenpoäng. Dricker inte kaffe men jag hoppas inte heller i vattenpölar. Jag äter kexchoklad och GB sandwish istället för pigall och piggelin. Gillar musslor och avokado, men klättrar sällan i träd. Det blir ingen godnattsaga eller  fantasier, bara hundratals sidor projektledningsmetodik utan färgglada bilder. Trots det är det skönt att vara vuxen. Att få göra som man vill. Jag kan klättra högst upp i trädet, äta med fingrarna och säga fula ord. Kanske gör jag det allt för sällan.


Dagens bästa: Pasta med pesto
Dagens sämsta: Ett överbelastat gym


Kommentarer
Postat av: amanda

Japp, jag håller med dig till 120% om det där med apelsinsaft.. Just love it.

Får fortsätta läsa imorgon.. Min man dyker upp närsom! :D

2006-11-09 @ 22:30:35
URL: http://klassiskt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0