Vår julskinka har rymt

Såååv mårgon, ostmacka. En bra start på dagen. Solljus och lång promenad. Gick smultronstigen fram och hela vägen upp på berget. Skärsberget. Barndomsminnen bland stenar och rötter. Utsikt över havet och viken och ångbåtsbryggan. En sväng förbi morföräldrarna innan stoppet på ica. Det är helt fascinerande att när man är ensam i en affär får vänta 15 minuter på lite köttfärs. Den enkla förklaringen. Det fanns varken kunder eller personal för tillfället. Sånt händer bara på landet.   

Vååååår julskinka har rymt! Och släkten kommer om en timma.. Hahahaha 

Så har jag kokat knäck. Husligt värre. Imon blir det hem till stan. Jag hoppas på en tvättid och så måste jag städa. Har FF hemma höll jag på att säga, men SF menar jag. Sofia fritt. Så jag ska spela hög musik och skrubba väggarna och taken. 


(åh så söt. Nu kom far in med radion. Lalala I Wish I Was A Punk Rocker. Han vet jag gillar den)


Bullen har anlänt till ön (mellanbror Nathan går under smeknamnet Bullen på grund av att han var en smula överviktigt i unga år). Det blir familjemiddag. Bara Robin saknas. Inte så bara. Men om en vecka är det jul och då ska vi skoja, ploja, kramas, flamsa och tramsa ihop så att mor och far får nog på ett bra tag. 

Dagens kommentar:  
(mormor) Vad har hänt med håret?                                   
(Mor) Jag var så trött på den där blondinen.                                   
(mormor) Du vet att jag är ärlig och det får du ta,  nu ser du ut som en råtta!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0