Om hårstrån, pepparkakor och en bok

Igår var en bra dag. Jag dammsög utan att veta varför, eller jo, för att jag skådat två hårstrån på mitt skrivbord. Dom låg där och ålade sig, ja riktigt äcklade mig. När jag ändå var igång med tvätten så kunde snabeldraken lika gärna få leka av sig. Sen åkte jag till jobbet. Inte för att jobba utan bara för att få lite mer än tusen kramar och få ha några sötnosar i knät en stund. Det var julmarknad och julshow och jag delade några pepparkakor och en lussekisse med två 9:or som jag brukar spela finns i sjön med. Sen gick ytterligare ett flyttlass innan jag kom ut till ön. Åt en laxmacka till middag. Lyssnade på skivan jag gjort till mor. Jag går så ofta ensam med musik i lurarna utan att sjunga med. Det kan vara så mäktigt att dela musiken att lyssna och uppleva den tillsammans. Och den där låten. Den fanns i hela rummet. Fyllde luften och gör känslan så stark.

 

Jag har läst en bok: Jag är en sån som bara vill ligga med dig

Precis så okonstlad, cynisk, vacker och träffsäker ska min bok vara.
Och jag struntar i om någon vill läsa. När jag har tillräkligt med material ska det bli av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0