Hänt i veckan

Då var bloggen igång igen. Till alla mina trogna läsare. Jag ber om ursäkt för bristen på uppdatering men tekniska problem som stått över mitt förfogande har ställt till problem och gjort det omöjligt att göra nya inlägg.  Så för att ni ska vara med på banan igen kommer en uppdatering kring vad som hänt i veckan.  

När det hade jäst klart kavlade vi upp ärmarna och ut degen. En Mask en Snok och jag hade sedan åtskilliga veckor tillbaks bokat tisdagen den tolfte december för ett bakspektalek. Mandelmassan låg i drivor och pepparkaksgubbarna fick sig en veckas solsemester för mycket. Vi råkade bränna en plåt när Marika nådde klimax i berättelsen om det katastrofala ligget. Det är nästan en tröst för oss som knappt minns när vi tog sticket senast att veta att det ibland är så långt från njutning man kan komma. 

Så var det lucia på skolan och årets kandidat var en skäggig version. Nästa år ska vår klass ”Kommunikation nya medier” ställa upp med ett eget tåg. Fyrstämmigt, minst! AK får vara Lucia och jag kan tänka mig att agera lite skär fet gris och kompa stilla natt på ett dragspel. 

Min existentiella ångest har den senaste veckan varit beroende av min icke befintliga praktikplats. I tisdags fick humöret en liten svängning på grund av dessa påfrestningar. Läget är nu aningen stabiliserat då SalongK.se (webbmagasin för kvinnor) visat sitt intresse för mina färdigheter. Möte inbokat med chefsredaktören på måndag och då ska jag ta hela redaktionen med storm är det tänkt. Koppla på charmen bara så har dom snart en flatskribent på tidningen. 

Nu är jag hemma. På min ö. Här får man stormar från havet och kärlek från katten. Skorpan som förövrigt gav mig en mördarblick när hon tittade till sin matskål. Så här i Nobel tider förväntar hon sig kanske mer gourmet än whiskas kycklingbitar i gelé. 


Jag har ännu inte fått några biverkningar av dessa näst intill sömnlösa nätter. Har snarare vaknat med ett leende och tänkt att sova kan man göra när man är död. Läget är härligt. Det hade ju inte varit likt mig om allt var under kontroll. Även om jag önska att  det var det. Here we go again. Fötterna på jorden. Det kanske rinner ut i sanden. Men jag vill inte släppa det än.

.:I could die to find out, what she is all about:.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0