Från Afrika till månen

Ellinor  7 år och jag har ett särskilt förhållande. I våras så skulle vi mäta våra känslor för varandra.
-Jag älskar dig såhär mycket säger Ellinor och sträcker ut armarna så långt hon kan.
-Men jag älskar dig till månen och tillbaks säger jag.
-Då älskar jag dig till Afrika och tillbaks, kontrar Ellinor.

(Om det är någonting i ett barns värld som ligger längre bort än allt annat så är det Afrika)


 Idag ett halvår senare ger jag Ellinor 7 år en slängkyss och Ellinor räcker ut tungan.
-Älskar inte du mig till Afrika och tillbaks längre frågar jag bestört.
-Nej inte så mycket.
-Men till månen i all fall.
-Eh, till skolans tak. Okej.

Haha.. så var det med den kärleken. Från afrika till månen och sen till skolans tak.
Nåja. Det är inte fy skam det heller.


Dagens kommentarer går ändå till Oskar 8 år som sätter en sjal över huvudet och säger.
-Titta, nu är jag inte svensk, jag är en gumma från Hälsingland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0